tirsdag den 6. marts 2018

Fuglero

Jeg har brugt en del tid på at fodre og iagttage fugle i de sidste måneder, og et par nye fuglekasser fra DOF har jeg også fået sat op.
En af mine venner sagde til mig, at jeg mindede ham om hans for længst afdøde mormor, når jeg talte så varmt om 'mine' fugle. Jeg valgte at tage det som en kompliment, for han fortalte samtidig, hvor særligt han havde syntes det var, at hans mormor sådan havde kunnet fordybe sig i fuglene i timevis - og at hun genkendte så mange arter.

Jeg har fået mig en fiks app fra DOF, som hjælper mig til at holde styr på, hvilke fugle jeg har i haven. Foreløbig har jeg set 11 arter ved foderbrættet. Appen kan downloades til iPhone helt gratis - mere om den her.

Og så er det altså vigtigst af alt bare meditativt, rart og beroligende at betragte fuglelivet.

Men allervigtigst dog - ved at fodre hjælper vi de smukke vingede skabninger til at overleve den iskolde, snedækkede tid. Og jeg kan slet ikke lade være, når jeg ser fuglene sidde forkomne derude.

1 kommentar:

  1. Og nu 12 arter! I dag var der en smuk kernebider på terrassen - den var glad for solsikkefrø.

    SvarSlet